Autor |
Wiadomość |
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Czw 8:13, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
wiem wiem, sledzilem watek na AC |
|
|
greenek |
Wysłany: Śro 22:36, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
Tomek, z moją jakby co jest już OK ale z chęcią bym mimo to wbił się na komputer, żeby sprawdzić możliwości diagnostyczne tego programu. Co do terminu się dostosuję, bo chwilowo jetem "wolny" |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Wto 14:22, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
jestem spowrotem w miescie, jestem mobilny, wiec mozemy sie poumawiac jakos:)
najlepiej dawajcie na gg |
|
|
Andrzej 1963 |
Wysłany: Sob 21:18, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
No tak zapomniałem dopisać szczegułów ,a wiec to 156 2,4 jtd 2001 r0k 140 KM .czekam na pomoc |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Wto 11:53, 20 Paź 2009 Temat postu: |
|
23.10.2009 odbieram auto od blacharza i musze pozalatwiac wszelkie formalnosci. z uwagi na to ze napraa odbywala sie w moich rodzinnych stronach (jarocin) to zostaniemy z gosia i synkiem u dziadka do niedzieli.
w bydgoszczy bede dostepny od 26.10.2209 |
|
|
KubaRudy89 |
Wysłany: Pon 22:33, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
Baśka13 napisał: | Tomasz dzięki za informacje czyli trzeba będzie do ASO podjechać do Bydgoszczy, może wiesz gdzie się znajduje na jakiej ulicy serwis bo nie mam pojęcia. |
Aso czyli Autex jest na ul.Łęczyckiej 6
ul. Łęczycka Bydgoszcz |
|
|
greenek |
Wysłany: Pon 21:57, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
Tomek, będziesz w Toruniu na tym spotkaniu 25? |
|
|
Baśka13 |
Wysłany: Pon 20:50, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
Tomasz dzięki za informacje czyli trzeba będzie do ASO podjechać do Bydgoszczy, może wiesz gdzie się znajduje na jakiej ulicy serwis bo nie mam pojęcia. |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Pon 13:30, 19 Paź 2009 Temat postu: |
|
do 145 przed rokiem 1997 montowane byly wg mnie zlacza 3-pinowe,
wydaje mi sie ze twoja wersja ECU to Motronic 2.10.3 i z amatorskich programow diagnostycznych tylko AlfaDiag da rade go obsluzyc, nie jest to program darmowy i na nacie nie da sie znalezc sensownie dzialajacej wejrsji pirackiej
darmowy unidiag i kabel KKl nie obsluza tego modelu
Oczywiscie kazde ASO na examinerze tez powie ci co jest grane. |
|
|
Baśka13 |
Wysłany: Nie 18:48, 18 Paź 2009 Temat postu: |
|
Witam ja mam też problem w swojej 145 1,6 boxer 95r. nie mam nigdzie w okolicy komputera żeby sprawdzić co jest . W ogóle podobno do tego rocznika nie ma możliwości podpięcia pod komputer. A więc do rzeczy autko odpala bez problemu i idzie jak szatan do jakichś 20 km potem już się rozgrzewa i masakra nie ma mocy nie wchodzi na obroty powyżej 3000tys. szarpie i trzeba popuszczać gaz i dodawać żeby można dalej jechać. Nikt nie wie w czym tkwi problem:( Może macie jakieś pomysły i ewentualnie gdzie bym mogła na kompa podjechać? |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Nie 17:18, 18 Paź 2009 Temat postu: Re: Alfa 156 2,4 jtd mała kicha |
|
Andrzej 1963 napisał: | Witam mam mały no może problem niby wszystko jest ok ,ale no wlaśnie jak trochę przycisnę gaz to nagle słabnie .Zapala się wowczas kontrolka silnika i kicha nie wkręca się więcej jak 3000 obrotow ,trochę pośmigam kontrolka gaśnie i jak jeżdżę normalnie to jest ok a jak znowu przycisnę to jest to samo .Proszę o pomoc . |
jaki model jaki silnik ktory rok ? |
|
|
Andrzej 1963 |
Wysłany: Sob 17:07, 17 Paź 2009 Temat postu: Alfa 156 2,4 jtd mała kicha |
|
Witam mam mały no może problem niby wszystko jest ok ,ale no wlaśnie jak trochę przycisnę gaz to nagle słabnie .Zapala się wowczas kontrolka silnika i kicha nie wkręca się więcej jak 3000 obrotow ,trochę pośmigam kontrolka gaśnie i jak jeżdżę normalnie to jest ok a jak znowu przycisnę to jest to samo .Proszę o pomoc . |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Pią 8:24, 16 Paź 2009 Temat postu: |
|
ok mniej wiecej rozumiem
bledy mysle ze mozna skasowac, ale wg mnie problem lezy w przekaznikach lub bezpieczniku - to wynika z opisu bledu oraz z moich doswiadczen z wlasnymi wentylatorami
swoje autko odbieram z naprawy w najblizszy piatek 23.10, wiec mozemy umowic sie w tygodniu 44 i zerknac co tam u ciebie pod maska
do tego czasu warto abys sprawdzil czy wentylatory beda pracowac jesli wyjmiesz przekazniki i zewrzesz styki pradowe w gniezdzie przekaznika, wtedy wentylatory powinny ruszyc
mozesz tez sprawdzic same przekazniki przykladajac do stykow sterujacych napiecie 12V i sprawdzajac czy zamyka sie obwod pradowy
w razie W mam gdzies schemat instalacji wentylatorow
pamietaj jeszcze o jednej waznej rzeczy... mianowicie podczas kiedy wlaczona jest klimatyzacja praca wentylatorow steruje wylacznie presostat, a nie ECU, stad wnioskuje ze wina wcale nie lezy po stronie ECU a raczej instalacji elektrycznej ukladu zasilania wentylatorow
Pozdrawiam!
PS. jak cos to dawaj na GG, postaram sie costam jeszcze podpowiedziec |
|
|
greenek |
Wysłany: Czw 23:55, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
Te błędy zostały sczytane po tym jak się zapaliła kontrolka "check engine". Kiedy ją objeżdżałem pierwszy raz, wszystko było ok. Problem pojawił się w dniu kiedy doszło do transakcji. Wtedy podjechałem do ASO w DE i tam otrzymałem ten raport.
Mechanik przeglądał instalację, twierdzi że wszystko jest ok, tzn. wentylatory, przekaźniki i przewody. Problem w/g niego tkwi w komputerze, nie jest on specem od Alf i dlatego szukam pomocy aby zweryfikować jego diagnozę.
Tak jak mówiłem wentylatory są ok, ale nie włączają się....zimą to nie jest jeszcze problemem, ale muszę to i tak rozwikłać. |
|
|
Tomasz Antkowiak |
Wysłany: Czw 8:38, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
Wszytskie komunikaty bledow informuja o problemie z dzialaniem wentylatorow chlodnicy (P0480 i P0481 to problem z ukladem elektrycznym wentylatorow chlodnicy odpowiednio bieg I i II - powod to zazwyczaj uszkodzony przekaznik, odlaczony wentylator, przepalony bezpiecznik, przepalony rezystor I biegu)
podejrzewam ze podczas pracy silnika byly one odlaczane stad ECU zapamietal blad, nie mniej jednak zaden z tych bledow nie powienien wg mnie powodowac zapalenia sie kontrolki "check engine" (no chyba ze P0692 ale to tez mocno naciagane)
powiedz mi jeszcze czy kontrolka pali ci sie od chwili jak masz auto czy moze zapalila sie juz po zakupie, a bledy byly zczytane wczesniej ?
generalnie wg mnie te bledy nie powinny powodowac zadnych dysfukcji pracy silnika jesli oczywiscie masz w tej chwili sprawne wentylatory ale to bys zauwazyl |
|
|