Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:08, 21 Kwi 2009 Temat postu: JAKA BENZYNA ?? |
|
|
Jaką benzyne lejecie do swoich ślicznotek ??
ja pierwszy bak zalałem na Statoilu 98 oktanów i śmigała ładnie
potem lałem już tylko 95 i tylko na Shelu ! no i normalnie ładnie chodziła
dzisiaj pokusiłem sie na promocje V-Power RACING (4,13zl / l ) i nalałem próbne 5 litrów ... i wam powiem że czuć różnice silniczek odrazu chodzi bardziej miekko i dużo lepiej się wkręca na obroty....
jak mnie bedzie stać to bede sie starał lać tą Ambrozje do baku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:51, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Shell i tylko Shell, dobre paliwo, wcale nie drosze od konkurecji, dobra obsługa. Nawet jak bym był kompletnym bankrutem nie zatankował bym na stacji przy hipermarkecie (ta jadłodania to tylko dla VW i innch wszystko żernych samochodów ) Leje zwykłe 95 jak zalałem topowym paliwem V-power raicing to jakoś nie poczułem różnicy. Ale może to kwestia silnika starej konstrukcji który chyba nie był skonstruowany do konsumowania wysokooktanowej benzyny. Chiałbym zauważyć ( co jest nieco dziwne) to tańsze paliwo jest na Shellu przy rondzie Grunwaldzkim niż na Wyżynach (czasami 10 gr różnicy )Ale jestem zadowolony i nigdy nie tankuje na przypadkowej stacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldi
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 19:03, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak najczesciej shell
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Italiano
Prezes FAL
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:30, 22 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja Lukoil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz Antkowiak
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:22, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
tylko i wylacznie paliwa shell v power badz bp ultimate
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:03, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
a ma ktoś doświadczenie z paliwem typu tesco biedronka czy inne wynalazki ?
lub lał do Diesla olej po frytkach ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz Antkowiak
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:45, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
silniku wysokoprezne z ukladem zasilania CR nie toleruja wynalazkow, nawet biodiesla nie radzilbym lac...nie wspominajac o innych pomyslach.
zreszta...jesli w baku miesci mi sie 60 litrow a roznica w cenie miedzy ON ze stacji X a Shell V-Power Diesel byla by nawet na poziomie 80 groszy (chyba nie zdarza sie az tak duza roznica) to na calym baku dokladam niespelna 50 PLN...za to przejezdzam zdecodowanie wiecej km...
tanie paliwa o watpliwej liczbie oktanowej to tylko pozorna oszczednosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldi
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:43, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Fakt to pozorna oszczednosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:32, 25 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
hmm... jak niektórzy wiedza jestem pracownikiem koncernu shell - wiec generalnie nawet d... nie chce mi sie ruszyć na inna stacje by tankowac np. na Orlenie
V-power 95 to paliwo z dodatkiem koncernu - jak nazwa wskazuje nie ma innej liczby oktanowej ale za to pozwoli wam na utrzymanie belli w należytym porządku (co najmniej jej układu paliwowego) jest to paliwo jakby to powiedzieć dość "tłuste" i polecałbym na start użytkownikom LPG - jednak uwaga jesli lejecie V-powera to do baku nie dodawajcie juz żadnych specyfików typu STP itp - nie ma co sie oszukiwać koni wam od niego nie przybędzie
Vp- Racing - wyższa liczba oktanowa " paliwo suche jak pieprz" - silnik jednak nie otrzymuje więcej mocy - zauważalne jest spalanie na niższym poziomie i zmieniona "kultura pracy" silnika jest bardziej dynamiczny również w niższym zakresie obrotów( polega to na tym ze to paliwo spala sie w niższej temperaturze - tak jakbyś miał filtr sportowy).
(jednak Maciek nie polecał bym tego paliwa do twojej 33 - nasze staruszki nie sa przystosowane do tego paliwa ;P - raz na ruski rok można żeby układ przeczyścić ale na dłuższa nie będzie ono korzystnie wpływało na twoje auto; lej V-Powera jest idealny )
wreszcie Diesel - V-power - do niedawna jego liczba cetanowa wynosiła 56 teraz jest to aż 76 !!! wszystko dzięki syntetycznemu dodatkowi GTL który otrzymuje sie z (i tu uwaga ) GAZU Nie jest to bio diesel
Ta ropa jest czystsza, dzięki czemu lepiej sie spala, wiem ze to brzmi absurdalnie ale auto ma mniejsze spalanie a reakcja powinna być taka jak w przypadku V-power-Racing benzyna - wiec bardziej dynamiczny silnik.
Co fajnego ma shell - mogę ręczyć za obsługę - na bank sprawdza olej powymieniają żarówki doleją płynów itp doradza - jesteśmy szkoleni do tego by wiedzieć co sprzedajemy. Jednak czasem zdarzy sie błąd (typu zalanie benzyny do diesla) pamiętajmy ze pracują tam ludzie w tej sytuacji nie ma co sie martwic - jeśli błąd zrobił pracownik stacji shell spokojnie idziemy do kasy płacimy za zła benzynę i z paragonem domagamy sie gwarancji - auto zostanie wysłane do warsztatu a shell pokryje koszt naprawy oraz zwróci wam pieniążki za ten paragon. Jedynie co będzie was to kosztowało to czas , jednak żeby takich przykrych sytuacji uniknąć najlepiej powiedzieć od razu (diesel albo benzyna)
-- Jakość za niewiele wyższą cenę - sa to najlepsze paliwa na polskim rynku a cena jest np. niższa niz w Orlenie (zdziwieni - shell co dzień rano sprawdza jakie ceny ma konkurencja w okolicy i stara sie mieć je na porównywalnym poziomie - wiadomo Neste czy Auchan nawet nie są brane pod uwagę - sprawdzamy ceny w Statoilach orlenach i lotosach), V-power natomiast jest jedynym zachodnim paliwem na polskim rynku. Orleny i statoile korzystają z tej samej rozlewni a ich paliwa roznia sie dodanymi specyfikami (jednak baza jest taka sama). Lotos natomiast korzysta z Gdańskiej rafinerii - jedyny polski producent na północy kraju. Na temat tego paliwa nie mam Bladego pojecia.
Generalnie zwykły diesel czy tez 95 to najzwyklejsze nie rożni sie wiele pomiędzy stacjami koncernów (nie mowie tu o Tesco). Rożnice widoczne sa w "paliwach szlachetnych" że tak to nazwę.
a i jeszcze jedno - shell a jego stacje "partnerskie" to 2ie rożne sprawy (te stacje które sa w Bydgoszczy sa stacjami koncernu - przez co mamy więcej kontroli niż czasem klientów ) na stacji partnerskiej już może być inaczej. Prosta sprawa np. u nas stan paliwa w zbiornikach liczy sonda i komputer ( ja nie mam możliwości zajzec do zbiornika) jednak na niektórych stacjach partnerskich jest jeszcze infrastruktura z czasów CPN i mierzenie stanu paliwa za pomocą listwy i miarki - wiec pracownik otwiera klapę wstawia listwę i sprawdza ile jest litrów (czy nie reguluje poziomu wiadrem tego wam nie gwarantuje - ludzie maja rożne pomysły) w koncernie za każdą nieprawidłowość lecą pracownicy na prywatnych stacjach partnerskich nie koniecznie - shell nia ma tam takiej władzy by zmusić prywatnego właściciela do zwolnień
--- w odpowiedzi na czyjeś pytanie - wyżyny maja cene przystosowana do okolicznych stacji (wszedzie tam jest drozej) a przy Realu Shell ma dostosowana cene do innych stacji w centrum - Orleny na grunwaldzkiej czy statoil (będą co najmniej podobne)
---- jesli chcecie oleje shella mozecie dac mi cynk i kupie wam taniej z hurtowni która zaopatruje stacje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Sob 9:43, 25 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:53, 25 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
dzieki za dłuższa wypowiedz fachowca
ja sie ostatnio zastanawiałem nad roznicami miedzy VP a VP-R i dość długo myślałem że VP jest na bazie PB98......
a tu mi mowisz ze to poprostu dolali kosmetyków....
tylko teraz jakosciowo lepiej jest lać VP czy 98 .... ja teraz na przemian zalałem VP ; VP-R i teraz znowu wiekszą juz ilosc VP.... i sie przysłuchuje silniczkowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:07, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
generalnie jak masz nowsze auto to wiadomo 98 wskazana
jednak w naszym przypadku suchy racing wcale nie jest wskazany - lej V-power ale 95
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:08, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
RAPORT
było tak :
95 shell zwykła - zasuwała fajnie
99+ VPR - zasuwała niesamowicie
95 VP -zauważalny spadek w stosunku do VPRacing
95 VP (dolałem pare litrów) tak jakby silnik zamulał...... brak mocy momentami...
95 shell zwykła - znowu odzyskała wigor......
może mi sie wydawało albo miała goszy dzień ale ten zwykły V-Power coś jej nie służy chyba.....
przejade bak 95 i znowu naleje kilka litrow VP dla testu....
choć może to kwestia filtra paliwa za wymiane którego nie mogesię zabrać....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
izabela
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/Bydgoszcz Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 21:20, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W 90% shell v-power, w 10% orlen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Italiano
Prezes FAL
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:44, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
dzis zalałem 30 litrów V Power Diesel nie ma widocznych roznic ale mysle ze zostane przy tej zupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz Antkowiak
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:04, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Italiano, w przyapdku naszych silnikow gdzie moment i tak juz jest wysoki nawet jesli za sprawa dobrego paliwa przybedzie ci kilka Nm to nie bedzie to zauwazalne...
jedyna obserwowalna roznica to wg mnie zmniejszone spalanie, oczywiscie przy pelnej sprawnosci silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|