Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:30, 31 Sie 2009 Temat postu: Instalacja LPG w silnikach V6 |
|
|
Mam klika pytań związanych z tym tematem.
1.Ogólnie chciałbym się dowiedzieć jakie są koszty założenia instalacji LPG w silnikach V6 (Produkcji AR)?
2.Jaki rodzaj instalacji jest najlepszy?
3.Czy trzeba od razu inwestować w sekwencje?
4.Jak z trwałością silnika V6 są bardziej odporne na gaz?
5.Czy gaz i turbo (chodzi mi o silnik 2.0 V6 turbo) razem sprawnie wspópracują czy nie powinno się stosować takich rozwiązań?
6. I Co jest tańsze w zakupie i utrzymaniu Benzyna LPG czy Diesel o podobnej pojemności (np. 2.5 V6 i 2.4 jtd)
7. Co oznacza że w instalacji gazowej coś stzeliło czy coś w tym stylu?
Nigdy nie byłem zwolenikem instalacji LPG ale koszty utrzymania sześciocylindrowej benzyny są spore jak na mój studęcki budrzet, a nie chce w przyszłości kupować Twin Sparka, A z drugiej strony trudno znaleść Diesla w dobrej cenie i w dobrym satnie (raczej są zajechane).
Wydaje mi się że Jacoff by miał coś do powiedzenia w tym temacie ale jeżeli mieliście do czynienia z LPG to też coś napiszcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
jacoff
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Osowa Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:49, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jacoff ma zawsze sporo do powiedzenia
Mialem lpg w 2.0 v6 turbo, mialem w 3.0 12v i mam w 3.0 24v
Dwa pierwsze na blosie....
Kuba sam widziales jak 164 3.0 12v wymiata na dobrze zrobionym LPG
166 3.0 24v na dobranej przeze mnie sekwencji... smiga jak na benzynie
W razie pytan sluze pomoca.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
maryn
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BYDZIA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:27, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Witam kolege poleciłbym w tym wypadku 2.4jtd tansze w eksploatacji a odpycha sie podobnie ...a spalanie kolo 6.5 7 litrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
jacoff
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Osowa Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:03, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
maryn napisał: | Witam kolege poleciłbym w tym wypadku 2.4jtd tansze w eksploatacji a odpycha sie podobnie ...a spalanie kolo 6.5 7 litrów |
Przepraszam za maly komentarz.... ale slowa "odpycha sie podobnie" to troche spore nadużycie
Sam bylem zaskoczony silnikiem 2.4 jtd po przejazdzce z Italiano, no ale v6 chodzi zupelnie inaczej.... uwierz mi to nie moja pierwsza alfowska V6
A co do spalania to nie wierze w spalanie 2.4jtd na poziomie 6,5-7l w miescie
A 14-16l w miescie LPG przy 3.0 V6 i 226KM to realne i sprawdzone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
maryn
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BYDZIA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:38, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za maly komentarz.... ale slowa "odpycha sie podobnie" to troche spore.nadużycie .......................................................................................................ODPYCHAC czyli ładnie wcchodzi na obroty i mozna juz sie tym pogonic .................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
Tomasz Antkowiak
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:08, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
z wolnossacego 2,5 V6 na gazie nie wycisniesz tyle co z 2,4 JTD po chipie
moc wprawdzie przemawia za jednostka V6, ale 2,4 bije ja na glowe momentem obrotowym i kosztami utrzymania
nasz 2,4 JTD 180 konny po miescie z moja ciezka noga bral 8,5 litra
na trasie z pelnym zaladunkiem i dodatkowym boxem dachowym wzial 7,2 litra przy predkosciach na poziomie 150- 170 km/h
zadnego gazu, bierz diesla 2,4 litra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:15, 01 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Nie porównujmy Diesla i Benzyny pod względem "odpychania się" bo każde z nich robi to inaczej (Diesel ma przewagę na niskich obrotach a benzyna na wysokich). W temacie chodzi mi o samą eksplantacje np. ceny części co wiem do Diesla są przeważnie droższe ale Gaz trzeba dodatkowo serwisować ( wiem że trzeba robić przeglądy techniczne (ale nie wiem co ile czasu i ile to kosztuje?)
jacoff napisał: | Jacoff ma zawsze sporo do powiedzenia
Mialem lpg w 2.0 v6 turbo, mialem w 3.0 12v i mam w 3.0 24v
Dwa pierwsze na blosie....
Kuba sam widziales jak 164 3.0 12v wymiata na dobrze zrobionym LPG
166 3.0 24v na dobranej przeze mnie sekwencji... smiga jak na benzynie
|
Ok to ile kosztowała ciebie sekwencja (założenie)
a ile Blos i które jest lepsze? (wiem że sekwencja jest najnowszą technologia i blos jest tańszy ale chciałbym jakieś konkrety usłyszeć)
Ogólnie sorry, że tak wypytuje ale w kwesti LPG jestem laikiem ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
Tomasz Antkowiak
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:52, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
KubaRudy89 napisał: | Nie porównujmy Diesla i Benzyny pod względem "odpychania się" bo każde z nich robi to inaczej (Diesel ma przewagę na niskich obrotach a benzyna na wysokich). W temacie chodzi mi o samą eksplantacje np. ceny części co wiem do Diesla są przeważnie droższe ale Gaz trzeba dodatkowo serwisować ( wiem że trzeba robić przeglądy techniczne (ale nie wiem co ile czasu i ile to kosztuje?)
|
Diesel z natury jest dlugowieczny i malo awaryjny (tym bardziej bardzo udana jednostka jaka sa silniki JTD), no a benzynowy silnik na gazie...tym bardziej silnik Alfy na gazie... czy to przystoi?
daj sobie spokoj z gazem, bierz 2,4 JTD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
maryn
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BYDZIA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:41, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
popieram kolege
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
jacoff
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Osowa Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:05, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | silnik Alfy na gazie... czy to przystoi?
daj sobie spokoj z gazem, bierz 2,4 JTD |
Nie chce sie sprzeczac, ale rownie dobrze moglbym napisac:
diesel w alfie???? czy to przystoi? :p
Ile ludzi tyle zdan, wiadomo kazdy swoje chwali
Ja jestem zakochany w v6 z arese... lpg mam i sie tego nie wstydze.
Instalacja jest tak dobrana aby nie szkodzila silnikowi, baaa auto jest bardziej ekologiczne :p i na pewno ekonomiczne dla kieszeni....
Koszty serwisowania nie sa wysokie... Koszt zalozenia lpg ok 3500zl
A jesli ktos pisze ze lpg szkodzi silnikowi, to nie powinien ze swoja wiedza sie wypowiadac na takie tematy...
Wole jezdzic wychuchana, serwisowana alfa na lpg i smiac sie patrzac na dobite benzyniaki ale.... jezdzace tylko na PB bo alfie niby nieprzystoi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 0:20, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też miałem zdanie, że nie wypada ( a raczej słyszałem że silniki w Alfach nie znoszą LPG) Ale zmieniłem. Jeżeli chodzi o zwykły samochód do użytku codziennego to nie przypał. Ale jak ktoś ładuje lpg do auta zabytkowego czy limitowanej wersji sportowej to już jest lekki niesmak
np. [link widoczny dla zalogowanych]
o ile się nie mylę to jet instalacja LPG ale całkiem schludnie zamontowana. Ale... to GTA!!!
Nie warto dyskutować Diesel czy LPG co nie przystoi bo jeszcze kilka lat temu Alfisti uważali, że diesel to silnki nadający się wyłącznie do traktorów. Ale czasy się zmieniły JTD są supersilnikami ale V6 to inna klasa. I jak bym miał możliwość kupić sobie coś takiego to narazie tylko z LPG bo na utrzymanie w PB to mnie nie stać.
Dla mnie już mój 1.7 16v Boxer pali dużo ( w mieście 10-11 czyli do v6 nie daleko) a jego moc nie jest oszałamiająca (nadrabia dzwiękiem). Będe w przyszłości szukał czegoś oszczędniejszego lecz nie wolniejszego i dlatego chcę się rozeznać w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
jacoff
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Osowa Góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:52, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Pomysl nad Gtv 2.0 v6 turbo lub 155 2,5 v6 12v.
Naprawde nie trudne i nie kosztowne w utrzymaniu silniki w znakomitych karoseriach.
No chyba ze maly SWAPik
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacoff dnia Wto 21:53, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:46, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To znaczy najbardziej bym chciał 2.0 turbo V6 , duży moment obrotowy, szybciej osiągalny, i pojemność nie duża (opłaty związane z ubezpieczeniem nie są aż tak duże). Co do modelu to 166 z V6 lub 156. 155 mi się nie podoba, już szybciej 164. A co do Gtv piękny, podoba mi się od lat ale wolał bym coś praktyczniejszego. Jak będę woził moje wszystkie koleżanki już do 145 się nie mieszczą . I na wakacje z znajomymi też nie pojade. Narazie pojeżdże sobie 145 ale rozeznałem się w temacie Fajny samochód ale pali jak smok i to najwieksza jego wada.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KubaRudy89 dnia Wto 22:47, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:33, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Tak mnie naszło żeby znowu coś się spytać 3500 zł to cena sekwencji czy zwykłej instalacji bo w necie znalazłem taki cennik
[link widoczny dla zalogowanych]
i za 6 cylidrów to też inna stawka.
Tylko pytanie Ilu punktowy wtrysk (jedno czy wielo) mają V6 bo to ma znaczenie.
I gdzie Tanio a dobrze można założyć LPG w Bydgoszczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
Nicolo
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:06, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
na gazie to dzisiaj sie juz nawet obiadów nie gotuje tylko na prądzie. a wy kupujecie V6 niby prestiż tak? i ten wasz cały prestiż zostawiacie przy dystrybutorze z LPG. nie robcie siary. na gaz to zapalniczki i nubira w TAXI. albo Cie stac albo nie. ja tez chce miec helikopter ale go nie kupie bo nie stac mnie, no chyba ze helikopret na gaz...
dla mnie uzytkownicy aut z zasilaniem LPG to druga kategoria. cos a'la podludzie tzn. podalfisti.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/bsrf/images/spacer.gif) |
|