Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
liwiusz2
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:03, 19 Kwi 2010 Temat postu: ALFA 147 2.0 |
|
|
Witam , chcialbym Was prosic o opinie. Zastanawiam sie nad kupnem alfy 147 2.0 155KM, czy ktos moze mi napisac ile w realu spala ten silnik i czy warto go brac. Aaa no i czy bac sie selespeeda ? Mam konkretnie na oku to auto
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:38, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nie bój się Selespeeda moja koleżanka i Kerm mają takie skrzynie i wszystko działa. Jeździłem takim samochodem z taką skrzynią i byłem zadowolony z działania skrzyni choć trzeba się przyzwyczaić. I chyba nie mieli z nią większych problemów. Ale to pewnie Kerm na ten temat coś napisze.
Alfa Romeo 147 w mieście chyba pali 11-12 litrów ( da się i więcej) choć wiem że jest osiągalne poniżej 10 l przy anemicznej jeździe. Trasa chyba koło 8l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kerm
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:14, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Kurcze, coś za tanio... o selespeed trzeba dbać, uważać na wycieki, co jakiś czas cały układ obejrzeć czy gdzieś się coś nie poci... poza tym wężyk odpowietrzający jest wyprowadzony prosto na... ziemie, czasami przez niego lubi sobie trochę oleju wyciec, więc warto jego poziom sprawdzać i w razie potrzeby uzupełniać ale tylko olejem TUTELA CS SPEED.
Generalnie o auto będziesz musiał dbać i to bardzo... Przed zakupem dobrze obejrzyj to co widać z systemu zaglądając pod maskę (okolice zbiorniczka z "ikonką" skrzyni biegów). Najlepiej poproś o zdjęcie materiałowej osłony. Dokładnie z latarką obejrzyj wszystkie węże, zobacz czy przy pompie nic nie cieknie, nie jest wilgotno od oleju itd. Rzuć okiem też na nadkole, znajdujące się pod całym układem, jeśli już tam widać jakieś olbrzymie ślady oleju to pewnie będziesz miał problemy. Następnie sprawdź poziom oleju w układzie. Najpierw bez kluczyka w stacyjce, "na zimno" - poziom powinien być ponad maksimum. Następnie po przekręceniu kluczyka w pozycje MAR - poziom powinien spaść ale nie poniżej minimalnego, najlepiej też wtedy pozmieniać trochę biegi i wtedy sprawdzić poziom oraz obejrzeć przy podczas tych zmian gdzieś coś nie zaczęło cieknąć. Kolejna sprawa to wziąć auto na kanał i zobaczyć czy nie ma jakiś wycieków bliżej skrzyni biegów - jeżeli tam będzie zaolejone albo zbyt czyste miejsce, prawdpodobnie cieknie aktywator, a to już duuużo droższa sprawa. Poza tym przejechać się, zobaczyć jak auto zmienia biegi, czy nie ma jakiś "podbić" obrotów, czy biegi nie wypadają na neutral... czy wszystkie się dobrze włączają. Ale UWAGA, po postoju na biegu powyżej 50 sekund, auto samo redukuje do N i sygnalizuje to PINKIĘCIEM, jeżeli po 50 sekundach zmieni bieg na N, znaczy że jest ok... jeśli wczesniej/szybciej, coś nie tak z ciśnieniem w układzie.
Ważne jest też aby samochód nie miał dzwona stroną po której znajduje się układ, bo to prawdopodobnie będzie oznaczać problemy.
Poza tym wypytaj właściciela czy zgodnie z instrukcją zostawia zawsze auto na biegu, czy po wyłączeniu silnika trzyma nogę na hamulcu aż zgasnie ikona biegu (tak zaleca instrukcja) itd. Jeśli właściciel sam odpowie na te podstawowe informacje, powinien raczej wiedzieć jak się obchodzić z układem, jeśli nie to sobie raczej daruj.
Co do spalania - mi spala w mieście około 11,3 przy dynamicznej jeździe i około 10 przy nieco spokojniejszej ale nie zamulającej. Gdy jechałem jak stary dziadek udało mi się uzyskać nawet 8,5 średniego spalania w jednym dniu jazdy... Na trasie, to zależy jak pociśniesz... 8-9 litrów jest realne.
Zaleta alfy 147 selespeed jest jej spora unikatowość, w bydgoszczy jest raptem kilka takich autek, co przy całej masie 156, 159 itd jest całkiem fajną rzeczą. Tak czy inaczej nie oszczędzaj na niej bo się to zemści. Z ewentualnymi wymianami sprzęgła jedź do ASO, bo trzeba wykalibrować je EXAMINEREM, byle pan Stefan sobie nie poradzi, bo EXAMINER to niestety nie byle komp z programem osbługującym EODB.
Mówią ponadto, że Selespeedy lubią garaże, nie znoszą zimna i wilgoci, nie potrafie Ci na ten temat odpowiedziec konkretnie, bo swoje auto garażuje i tobie też bym to radził...
Aaa i podstawa... sprawdz akumulator i nasłuchuj pompy selespeed przy otwarciu drzwi, jeśli tego testu nie przejdzie to naprawdę sobie odpuść... bo pompa się powinna załączyć od razu przy otwieraniu drzwi auta. No chyba, że ciśnienie w układzie jest wystarczająco wysokie a to by oznaczało, że samochód przed chwilą jeździł, albo był świeżo w serwisie na uzupełnianiu/wymianie płynu.
W razie jakiś pytań... pisz smiało...
[link widoczny dla zalogowanych] = tu masz stronę gdzie masz wszystko GENIALNIE opisane, nawet procedury diagnostyczne są... powodzenia!
AAA i jeszcze jedno, to auto nie ma 155 KM tylko 150 KM!!! Błąd jest w opisie aukcji!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kerm dnia Pon 21:18, 19 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Widzę że Kerm w skrócie napisałeś coś o Selespeedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
liwiusz2
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:12, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
liwiusz2
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:13, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
co sadzic o niej ? [link widoczny dla zalogowanych]
gosciu chce mi ja puscic za 10500 + opłaty, nie jest to podejrzane ... ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam_one
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon
|
Wysłany: Śro 14:05, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
odpusc sobie kolego handlarzy i sprowadzanie fur z niemiec, belgi holandi i przede wszystkim nigdy nie kupuj auto z WLOCH - ci ludzie robia piekne auta ale o nie w ogole nie dbaja. Staraj sie lepiej wydac kilka tys wiecej ale kupic auto krajowe serwisowane i z dokumentacja- zobaczysz ze sie zwroci. Kupisz takiego trupa na moto doktorze a potem bedziesz po nocach w poduszke plakal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nicolo
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:09, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
taka cena to bardzo podejrzane jest. chociaz jesli stan faktyczny potwierdzi sie ze stanem na zdjeciach to wartoby bylo.
tylko mam kilka uwag do sprzedawcy bardziej niz do auta.
-auto ma 9 lat i zaledwie 68tys pzebiegu warto sie bardzo dokladnie przyjzec tej kwestii
-sprzedawca nie zna wyposazenia auta!!!!
-wszystko o dziwo w tym aucie jest sportowe i w dodatku fabryczne. fotele, wydech koła zawieszenie, pewnie kierowca tez byl sportowy i .... auto bylo wykulane po rowach (tutaj zartuje)
-ostatnia juz uwaga,moze troche niesprawiedliwa, ale zapytaj kolegow z wielkopolski gdzie najlepiej nie kupowac aut (PGN, FSD, FG itd... )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arktos
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:04, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nicolo napisał: | -ostatnia juz uwaga,moze troche niesprawiedliwa, ale zapytaj kolegow z wielkopolski gdzie najlepiej nie kupowac aut (PGN, FSD, FG itd... ) |
Nicolo jeszcze Płock jeszcze Płock
A tak na poważnie dobiło mnie to skrzynia biegów tip tronic
Tak na dobrą sprawe handlarz nie wie co sprzedaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:11, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
arktos napisał: | Nicolo napisał: | -ostatnia juz uwaga,moze troche niesprawiedliwa, ale zapytaj kolegow z wielkopolski gdzie najlepiej nie kupowac aut (PGN, FSD, FG itd... ) |
Nicolo jeszcze Płock jeszcze Płock
A tak na poważnie dobiło mnie to skrzynia biegów tip tronic
Tak na dobrą sprawe handlarz nie wie co sprzedaje |
Jeżeli skrzynia to tiptronic to ciekawe jak tłumaczy napis na tylnej klapie.
Może Myśli że sprzedaje Alfe Romeo Selespeed
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kerm
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:20, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mówi się, że 147 kosztuje około 20 000 - 25 000, niezależnie od tego ile za nią zapłacisz Więc jeśli chcesz włożyć drugie tyle w remonty to czemu nie... Ze swojego doświadczenia wiem, że okazji nie ma i radze dobrze poszukać...
Co do fabrycznego zawieszenia i wydechu...
Mam wersje jeszcze lepiej wyposażoną i tak nisko nie stoi, wydech na pewno tak nie wygląda...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kerm dnia Śro 20:30, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
liwiusz2
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:51, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie odpuszcze sobie tą Bellę , choć nie ukrywam ze z bolem serca ;p
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez liwiusz2 dnia Czw 21:57, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kerm
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:12, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
liwiusz2 napisał: | W takim razie odpuszcze sobie tą Bellę , choć nie ukrywam ze z bolem serca ;p |
To bardzo fajne auto, ale też najbardziej wymagająca wersja 147 i nie warto na niej oszczędzać... Z drugiej strony też odstraszać nie chce, bo sam mam taką, używam na codzień i działa, ale zapłaciłem trochę więcej...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kerm dnia Czw 23:14, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:46, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
kerm napisał: | liwiusz2 napisał: | W takim razie odpuszcze sobie tą Bellę , choć nie ukrywam ze z bolem serca ;p |
To bardzo fajne auto, ale też najbardziej wymagająca wersja 147 i nie warto na niej oszczędzać... Z drugiej strony też odstraszać nie chce, bo sam mam taką, używam na codzień i działa, ale zapłaciłem trochę więcej... |
Ale jak miałeś 156 to 147 to to samo tylko mniejsze i trochę inaczej wygląda jak przeraża ciebie Selespeed to kup 2.0 w manualu choć ich jest mało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|