Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:40, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ogólnie mam mieszany stosunek do tego modelu. Wygląd całkiem zwyczajny, kanciaty bez żadnych ciekawych zabiegów stylistycznych, środek hmm kaciaty ja reszta samochodu i by mógł być kolejnym nudnym samochodem byle jakiego kocernu gdyby nie kilka rzeczy.
1. Silnik Boxer
2. super stosunek miedzy mocą a pojemnością silnika (pamietajmy że to konstrukcja z lat 80 w wiekszości 8 zaworowe)
3. dobre prowadzenie
4. duża dynamika nawet w najsłabszej wersji
5. Wersje 4x4 i topowa Pernament 4 (rewelacja)
6. wersja sportwagon od pininfariny
7. Bogate wyposażenie
I to wszystko twoży naprawde fajny samochód z duszą której brakuje Alfie Romeo 145/146 po faceliftingu i wprowadzeniu silników Twin Spark.
I do tego cena niska do tego co oferuje. Ale stylistyka mnie nie przekonuje dlatego mam 145
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KubaRudy89 dnia Pon 23:38, 11 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:56, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
mam kanciate auto które ma to coś
ogólnie 33 to niskobudżetowe sportowe auto - lata kryzysu zrobiły swoje jak widać efekt finalny jest co najwyżej do zaakceptowania. Jednak na przełomie lat 80/90 nie było wiele ciekawych aut (patrzcie np. Lancia Delta HF to też niby zwyczajny kanciasty samochodzik, albo BMW czy Audi Qatro, sirocco itp.). Chyba tylko Japonia i USA produkowały auta seryjne, nastawione na wspaniały wygląd i dedykowane klasie średniej. Europa oszczędzała na designie tak by móc coś sensownego umieścić pod maską.
Pomimo wielu wad 33 ma charakter którym przyciąga już od niespełna 20 lat
nie obraź sie Kuba - 145 wygląda jak matiz od pinifariny (mi osobiście auto to nie wadzi ale nie powiem by mnie powalało na ziemie czyli to samo co 33) i śmiem twierdzić że 33 wcale nie rożni sie wiele pod względem wnętrza - jest tak samo okrutna dopiero model 156 jakby przełamywał okres kryzysu w Alfie (w sumie już Fiacie) a dopiero Brera i 8c pokazały że koncern z taką tradycją może na powrót kreować przyszłość (jak niegdyś 33 Stradale)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Wto 15:24, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:32, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
no ja przyznam że stylistyką Trzydziestka Trójka się nie wyróżnia jak np Brera , SZ , Montreal ,czy też stare Alfy np juniory...
i powiem nawet że postawiona koło Poloneza OGÓLNIE jest bardzo podobna .... z Polonezem ma też wspólne to że była już przestarzałą konstrukcja w momencie jej produkcji mimo wielu modyfikacji...
ale na tym kończą się podobieństwa to Poloneza i jej wady....
- bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie swoją elastycznością i mocą silnika jak na swoje lata i pojemność .. ( '93 1351cm^3 ) ,i mimo że wygląd na to nie wskazuje prowadzi się naprawdę dobrze!
mimo iż mój egzemplarz nie jest JESZCZE w idealnym stanie to naprawde mnie poztywnie zaskoczył pod każdym katem - sportowy charakter - 100% Cuore Sportivo - a przy tym jest to dość funkcjonalne Auto 5 drzwi i bagaznik o pojemności 400L !! na trasie schodzi ponizej 6L/100KM i przy tym osiąga dość znaczne prędkości... 150km/h przy pełnym załadowaniu to żaden wyczyn dla 33..... ( i cały czas pamiętajmy że to 16 letnie auto o pojemności 1,3! )
wracając jeszcze do wyglądu to mi osobiście sie podoba naprawde fajne auto nie rzucające się w oczy - jedyne co bym zmienił to przednie reflektory na okrągłę lub otwierane - jak w F-40 a najlepiej jedno i drugie naraz !
wnętrze... jego kanciatośc jest .... specjalnie zaprojektowana !! .... popatrzcie na wnętrze 33-jek do '90 roku- wygląda jak wcześniejsze wcielenie tego z 156 !!!!! ( chodzi mi o deske rozdzielcza )
fotele w wersji Imola są bardzo wygodne zarówno na długie trasy ( bez problemu wysiedziałem w nich 14 godzin jednego dnia) jak i do miasta na wyścigi ... już nie trzymają aż tak dobrze.. ale do wyscigów były w nich montowane inne fotele na temat których powinien wypowiedzieć się żagiel.
podsumowując:
naprawde fajne zwinne auto nie rzucające się w oczy
i za jaką małą kase !
największym minusem są jednak koszty ew napraw a konkretnie części.. nie wspominając o ich dostępności....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Wto 16:03, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pasik77
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bydgoszcz-okole Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:10, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście wybieram 33
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:00, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Alfa Romeo 33 jest ogólnie niesamowicie dobrą konstrukcją i jak by nie jej przeciętny, nudny i niezbyt udany Design to by był prawie ideał. Ja nie jestem wstanie sobie wmówić że ten samochód jest ładny, mi się nie podoba. Ja jestem estetą i samochód wybieram sercem i wzrokiem. I przeszło mi przez myśl kupić 33 ale po chwili sprowadziłem się na ziemie i powiedziałem stanowczo NIE!!! Dla mnie to zmodyfikowana ARNA. Alfa Romeo 145 ma już design nowej szkoły projektowania. Autorem tego projektu jest Walter de'Silva czyli ten sam który zaprojektował przełomowe auta takie jak 156 i 166. 145 Jeden z pierwszych modeli o wrednym zadziornym wyglądzie który tak lubie w Alfach. Klinowaty dynamiczny wygląd do mnie przemówł i mimo tego że już nie ma tyle charakteru co 33 wysoko się siedzi i jest przycieżkawy to i tak uważam zakup tego samochodu za dobry wybór i jak bym miał wybrać jeszcze raz kupił bym 145 lub 146. Zapewne napisze coś o swoim samochodzie ale to odrębny temat.
PS Matiza zaprojektował Italdesign z Giugiaro na czele,a nie Pininfarina
I nie obrażając się, ani nikogo, jak bym miał napisać głupie porównanie w tym stylu to 33 to Volkswagen z Scudetto, ale tak nie jest bo każda Alfa jest wyjątkowa i nie przystoi porównywać ich do innych aut a zwłaszcza do takiego chłamu jak produkt Daewoo jak porównanie mojej 145-tki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:42, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
rotfl masz racje maciek porównanie z Matizem jest dość bolesne
Arna miała być tańsza wersja od 33 i produkowana była wespół z Nissanem na podłodze bodajże starego Sunny w południowych Włoszech (Fabryki ALFASOUD - to właśnie te z kiepską jakością ) wiec od samego startu miała być tańsza brzydsza i mniej zaawansowana od 33. W tamtym czasie 33 była ślicznym autem na warunki Europejskie - w Polsce ciągle produkowano 125 i poloneza ( i niestety niby polonez podobny ale wygląda przy 33 jakby był klockiem metalu na gumowych kołach - nie ma nic w sobie) Tak wyglądały auta lat 80 -90 a na ich tle AR 33 naprawdę źle nie wypada ale patrząc na 145 i lata 90-00 to na tle konkurencji jakże popularny model AR wypada blado - krewniak Bravo ma już nawet bardziej osobliwy design To moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:42, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
widze że dyskusja się rozwija....
ja napisze tak 145/6 vs. 33 ..... pod każdym względem oprócz wyglądu wygrywa 33 wkońcu jeśli to Twoje auto częściej je prowadzisz niż oglądasz choć wiadomo że Alfa Romeo to synonim piękna
wchodząc na chwile w temat 145/6 (choć Rudy powinienes już założyć dawno nowy temat w tym kierunku ) to 146 zdecydowanie ładniejsza!! chyba że 145 jest w odpowiednim kolorze... wtedy ten zcięty tył całkiem jeszcze wygląda
natomiast to juz jest FIAT... a 33 To Alfa pod którą Fiat jedynie się podpisał
o gustach się nie dyskutuje więc pomińmy spory na ten temat i skupmy się na technice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:51, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: | widze że dyskusja się rozwija....
ja napisze tak 145/6 vs. 33 ..... pod każdym względem oprócz wyglądu wygrywa 33 wkońcu jeśli to Twoje auto częściej je prowadzisz niż oglądasz choć wiadomo że Alfa Romeo to synonim piękna
wchodząc na chwile w temat 145/6 (choć Rudy powinienes już założyć dawno nowy temat w tym kierunku ) to 146 zdecydowanie ładniejsza!! chyba że 145 jest w odpowiednim kolorze... wtedy ten zcięty tył całkiem jeszcze wygląda
natomiast to juz jest FIAT... a 33 To Alfa pod którą Fiat jedynie się podpisał
o gustach się nie dyskutuje więc pomińmy spory na ten temat i skupmy się na technice |
Pod moją sie nie podpisał Ciagle mam tabliczke Alfa Lancia a nie Fiat
33 to najprawdopodobniej ostatni samodzielny projekt Alfy Romeo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:58, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Taha napisał: |
Pod moją sie nie podpisał Ciagle mam tabliczke Alfa Lancia a nie Fiat
33 to najprawdopodobniej ostatni samodzielny projekt Alfy Romeo |
to dziwne bo Fiat przejmował Alfe koło roku 1990 i z tego co wiem to 33 to ostatnie niezależne dzieło Alfy. 164 była już taka projektowana na przełomie - ma płyte od Fiata Cromy ale z drugiej strony 33 po '90 roku (seria II )były stylizowane na 164 ( tylne lampy przez całą szerokość auta )... coś tu nie gra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:05, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moje ostatnie słowa na temat Wyglądu. Na lata 80-te Alfa Romeo 33 była całkiem ładna, zwyczajna, dziś jest bardzo zwyczajna i kanciata. Dlatego podoba mi się bardziej 145. Zauważmy, że wasze modele to druga generacja produkowana na przełomie lat 80' i 90' i na swoje czasy była lekko nie świeża. Ale aura 33 coraz bardziej na mnie oddziaływóje i powoli zmieniam zdanie na jej temat.
A porównójąc Bravo/Brawe do 145/146 to porówanie dziwne, brawo jest obłe i muminkowate a 145 jest zadziorne z charakterem choć lekko kanciate.
Co do techniki się wypowiedziałem 33, dziś jednak stawia się bardziej na wygląd a technika jest drugo rzędowa, co na szczęście powoli się zmienia
przykładem może być nowy silnik 1.8 TBi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:34, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: | Taha napisał: |
Pod moją sie nie podpisał Ciagle mam tabliczke Alfa Lancia a nie Fiat
33 to najprawdopodobniej ostatni samodzielny projekt Alfy Romeo |
to dziwne bo Fiat przejmował Alfe koło roku 1990 i z tego co wiem to 33 to ostatnie niezależne dzieło Alfy. 164 była już taka projektowana na przełomie - ma płyte od Fiata Cromy ale z drugiej strony 33 po '90 roku (seria II )były stylizowane na 164 ( tylne lampy przez całą szerokość auta )... coś tu nie gra |
my mamy 2ga generacje alfy 33 nazywana Nuvola (bodajże- mogą być literówki) Jednak jej płyta pochodzi od 1szej generacji i sie nie zmieniła. Cały projekt był tworzony jeszcze przed rokiem 90 przez Alfe Fiat nie miał z nią nic wspólnego - gdy sie łączyli 33 była gotowym produktem który sie sprzedawał. Tak wiec 33 2giej generacji z roku 90 i poczatku 91 nie sa sygnowane przez Fiata. Nie wiem jak 155 ale wydaje mi sie że 33 2giej generacji była ostatnim projektem Alfy Romeo (modernizowano ja dlatego że naprawde dobrze sie sprzedawała ) po 91 roku jak twoja Imola tabliczki są już Fiat - Alfa - ten sam projekt tworzony w fabrykach Fiata
Kuba - porównanie 145 z Fiatem jest jak najbardziej na miejscu - w mojej opinii i mniemam że ogółu społ. Bravo wygląda nowocześniej a produkowane jest w podobnych latach (oba auta to niewielkie włoskie auta o podobnej jakosci )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Wto 22:46, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:30, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
porównywanie do fiatów jest ok tak samo jak 155 do tempry....
to samo tylk ow innym opakowaniu i inaczej zestrojone... -system wtrysku paliwa w 33 był identyczny z tym w Fiatach Lanciach [ IE ]
wracając jednak do 33.... od 90 doku weszła 2ga generacja która wygląda tak jak nasze.... ale w 92-3 weszła 3 cia generacja która generalnie nie wiele się różni, najłatwiej odróżnić po białych przednich migaczach...
w '93 zmodyfikowano również zawieszenie - przednie amory mają 3 śruby a nie 4 jak do tej pory... choć te były wciąż produkowane ... min w wersjach 4x4.. ale od tego Żagiel jest znawcą - niech sie wypowie
a jeśli się przyjrzeć ogolnej koncepcji bryły to ma daleko swoje korzenie... 2komorowy przedział silnika był stosowany chyba jeszcze w Alfetta GTV.... i ARNA o ile dobrze pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciej dnia Śro 0:33, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:02, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Sorka mój bład pominąłem jeden face lift z bodajże 86 roku, 3cia generacja nazywana jest nuova i wychodzi od końca 89 do 94 najważniejsza zmiana to dodany wtrysk paliwa oparty na systemie Bosh bądź Magneti Mareli.
Natomiast 3 śruby miały chyba tylko 33 w wersji Imola (ale głowy nie dam).
Białe migacze miały wersje 1.7ie oraz te określane "Elegant" czyli przeznaczone na Stany, ciekawostka 33 była produkowana również na rynek Australii - po czym można ją poznać (na bank po 3cim świetle stopu, które było już tam wymagane )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Śro 9:05, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:31, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ja myślałem o przednich migaczech
z tego co MI wiadomo sytuacja wyglada tak :
Igen: [link widoczny dla zalogowanych]
II gen. : [link widoczny dla zalogowanych]
IIIgen. : [link widoczny dla zalogowanych]
z czego II od III nie wiele się już różni wizualnie
jeśli chodzi o tylne lampy po90 roku to każda wersja miała swoje ja odrózniam tylke te dla Imoli reszte nie wiem jak przypisać.
3 śrubowe amory wprowadzili w Imoli ale potem zrobili je jeszcze w kilku innych wersjach np Sportwagon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|