Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:47, 12 Maj 2009 Temat postu: Alfa Romeo 145/146 |
|
|
Alfa Romeo 145/146
[link widoczny dla zalogowanych]
Silniki:
1) Boxer
-1.3 8v 90 KM
-1.4 8v 90 KM
-1.6 8v 103 KM
-1.7 16v 127 KM
2)Twin Spark
-1.4 TS 103 KM
-1.6 TS 120 KM
-1.8 TS 140/144 KM
-2.0 TS 150/155 KM
3) Diesel
-2.0 TD 90 KM
-1.9 JTD 105 KM
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model 145 został zaprojektowany przez Waltera de Sive początkowo w wersji trzydrzwiowej a rok później pięciodrzwiowej przypomonające nieco liftbacka niż normalnego hatchbacka (nawiązanie stylistyczne do 33). Współczynnik oporu powietrza Cx= 0,32 . Produkt pod wpływem Fiata, Ale pełen charakteru i zadziorności choć po faceliftingu i wprowadzeniu silników TS zostało zwykłym sportowym kompaktem. Straciło część duszy którą miały Alfy przed rokiem 1990. Ostatnim dowodem świetności tych włoskich aut były silniki Boxer ale z rokiem 1995 legenda się skończyła i 145 był ostatnim modelem z tym silnikiem.
Fiat stwierdził że produkcja jest za droga i za dużo palą a troche by popracowali i mogli udoskonalić tą konstrukcje. Wygląd jest agresywny , dynamiczny sportowy i powiedział bym ponad czasowy lepiej znosi upływ czasu niż Tipo, Brawo, Delta,Escort czy inne kompakty tego czasu. Według mnie waży troche za dużo ale i tak ma w sobie dużo temperamentu. Jest kilka rzeczy które odróżniają go od konkurecji i ma kilka ciekawych zabiegów stylistycznych. Linia szyb z charakterstyczną falą, 3 szyby boczne z małąszybką z tyłu( nie spotykane u innych samochodów 3-drzwiowych) klapa bagażnika otwierana z częścią dachu czy zagłebienie w desce rozdzielczej przy miejscu pasażera. Prowadzenie dobre i komfortowe choć mogło by być trwardsze. Pozycja za kierownicą hmm.. wygodna ale stanowczo na wysoko (zazdroszcze właścicielą 33 tam jest idealnie ) Bagażnik spory jak na kompakt. Ja jestem jak narazie zadowolony .
Pożniej napisze coś o 146 bo ją właśnie chciałem kupić ale wyszło inaczej obydwa samochody są udane. Brałem pod uwagę 145/146 1.7 boxer, 2.0 ts TI lub QV. Podsumowójąc tani fajny i dobrze wyposażony samochód z charakterem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:01, 13 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
zawsze traktowałem 145 i 146 jako odkurzoną, grzeczną i nieco bardziej przystępną wizualnie klientowi wersję 33ki. Początek jej produkcji to przecież bardzo podobne a nawet zapożyczone rozwiązania z starszego modelu.
Ostatnia fotka pokazała mi jednak że 145 która zawsze była dla mnie miejskim autkiem; ma jednak swój pazurek. Kanciate linie nie pokazują nowczesności (spójrzmy właśnie na Fiata Bravo czy Mazde 323 - większość klientów wybierze je zamiast 145 ze względu na krągłości); ale napewno odświeżają wizerunek marki i za razem utrzymują nieco "zadziorny" styl.
Nie wiem jak t.sparki w tych autach ( w 155 też były a przecież auto jest kultowe; szczególnie modele z napędem na 4 koła).
Może jeszcze za wcześnie ale wydaje mi się że autku brakuje czegoś - 33ka (wersja permament4) 155 i 75 stały sie kultowe a przecież w latach produkcji daleko im nie jest. Jednak 145/146 pozostały jakby to powiedzieć autami bez szczególnego wyrazu (to moja opinia i wiadomo nie musi sie z tym nikt zgadzać), modele jakby przedwcześnie sie postarzały (może sprawił to szalony rozwój motoryzacji i zalanie rynku innymi markami które starały sie dotrzymać tym wielkim kroku - najczęściej designem pozostawiając pod maską niewiele).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Taha dnia Śro 10:05, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:11, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No i wersja 5-drzwiowa czyli 146
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ta bordowa jest obłedna i te felgi też takie chce do swojej 145-tki
[link widoczny dla zalogowanych]
Napewno praktyczniejsza no i większy bagażnik, stylisyka lekko nawiązująca do 33 (chodzi o to że tył nie opada pionowo jak 145).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KubaRudy89 dnia Pon 15:50, 09 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:51, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie właśnie 5drzwiówka jest dużo ładniejsza ale kwestia gustu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
kerm
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz - Fordon Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
|