Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ow3n
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz-Czyżkówko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:10, 01 Kwi 2009 Temat postu: Alfa MiTo GTA |
|
|
Alfa Romeo MiTo GTA
Sportowa wersja najmniejszej Alfy w historii zadebiutuje za kilka dni w Genewie. Na zdjęciach możecie ją podziwiać już teraz.
Najmocniejsza odmiana modelu Alfa Romeo MiTo, to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie. Od wielu tygodni, a nawet miesięcy, kiedy tylko pojawiły się pierwsze informacje mówiące o prowadzeniu przez włoską markę prac nad najostrzejszą wersją MiTo, całe środowisko motoryzacyjne spekulowało nad tym, jak nowy model będzie wyglądał i jakim silnikiem będzie napędzany.
Teraz Alfa Romeo uchyla rąbka tajemnicy prezentując zdjęcia, klip i częściowe dane techniczne nowego modelu w wersji prototypowej. Najmocniejsza odmiana MiTo oznaczona jest typowym dla włoskiej marki symbolem, GTA (Gran Turismo Alleggerito). Alleggerito w języku włoskim oznacza niższą wagę, a ta w MiTo GTA pełni jedną z podstawowych ról, gdyż celem inżynierów było uzyskanie jak najlepszego stosunku mocy do masy. By tego dokonać, zapowiadany concept-car wyposażono w wiele elementów wykonanych z wyjątkowo lekkich materiałów - tylny spoiler, dach i boczne lusterka wykonano z włókna węglowego, a elementy zawieszenia, układu jezdnego i hamulcowego wytworzono z aluminium.
Poszerzone nadkola, grafitowe, 18-calowe felgi aluminiowe, wielkie wloty powietrza, przedni i tylne spoilery, nakładki na progi, a do tego ogromny, tylny dyfuzor z dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami układu wydechowego czy też boczne wyloty powietrza inspirowane tymi z modelu 8C Competizione. Wszystko to sprawia, że MiTo GTA wygląda bardzo agresywnie i rasowo. Za tam mają pójść także osiągi auta.
Pod maską samochodu zagościł silnik będący przykładem downsizingu. Zastosowane w nim nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny czy zmienne fazy rozrządu, pozwoliły jednostce napędowej o pojemności 1742 cm sześć., wspomaganej przez turbosprężarkę, osiągnąć moc 240 KM.
Naturalnie, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy MiTo GTA poddano odpowiednim modyfikacjom, by mogły sprostać mocy jaką zapewnia jego serce. Z przodu zmianie uległa geometria zawieszenia, a wahacze wykonano z aluminium. Z kolei z tyłu najważniejszym elementem są aktywne amortyzatory, których twardość wzrasta ze zwiększaniem się obciążenia tylnej osi podczas przyspieszania, co pozwala na ciągłe poziomowanie auta i zwiększanie trakcji przednich, napędzanych kół. Niższe o 20 mm aktywne zawieszenie "Sky-Hook" współpracuje także z układem kierowniczym i hamulcowym pozwalając jak najlepiej wykorzystać potencjał drzemiący w MiTo GTA, a w codziennej eksploatacji zapewnić odpowiedni komfort podróżowania.
(Autocentrum.pl)
Od siebie dodam że ten silnik to rekordzista świata jeśli chodzi o stosunek mocy do pojemności w seryjnie produkowanych jednostkach
Miłego oglądania:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:19, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
myśle że turbina zajmuje cały bagażnik
a tak serio to jestem ciekaw jak sie prowadzi takie małe autko z taką moca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Taha
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:09, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mówiąc o jednostce napędowej - świetna. Jesli natomiast o design - to przekombinowali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
waldi
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 13:18, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Maly bolid
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaRudy89
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 1029
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:23, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o silnik to niesamowity (zastanawiam się jak można było z pojemności 1.8 wykrzesać 240 KM) I tu powtaje niedosyt w stosunku do 159 i Brery bo są dużo wieksze i cięższe a najmocniejsza jednostka napendowa ma "tylko" 260 KM. Wygląd to druga sprawa. O ile zwykłe Mito podobało mi się (ale traktuje je jako mega kobiecy samochód nie dla siebie) GTA zmężniało i jak by było mnie na nie stać kupił bym je. Troche napompowane ale przynajmniej widać że to nie jest zwykłe wozidło a mała bestia. I jeszcze jedno dzwięk silnika ... obłędny (jak na 1.8 ) O ile pokrywa się z tym który jest w filmie promocyjnym:
http://www.youtube.com/watch?v=dWegxPJO7qE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 1143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz wyzyny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:03, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
te siniki 1.8 maja byc montowane w 159 i Brerze ale w rożnych wersjach "mocowych" tyle ze to wciąz mało jak na tak cięzkie auta.... choć zawsze lepiej niż silniki GM
co do rekordu to MItsu "Evo VII MR FQ 400" ma z 2 litrow 400 kucy... jesli chodzi o 'seryjne' auta....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ow3n
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz-Czyżkówko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:32, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
World Record
Btw. To Evo jest produkowane seryjnie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ow3n dnia Śro 20:33, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|